Casino Yönetim Piramidi

1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
  • Yazar
    Yazılar
  • #16864
    Elfen
    Üye

    Yönetim Piramidi

    Casinonun başarı faktörlerinden biri, yönetim takı­mının etkinliğine bağlıdır. Yönetim takımının örgütlen­mesi ve deneyimi, Casino faaliyetlerin karlılığı üzerine direkt etkisi söz konusudur. İlk basamak işgörenleri sorumluluklarını yerine getirmek için teknik yeteneklere ihtiyaç duyarlar. Oysa üst basamaklara çıkıldıkça teknik yetenek azalır, yönetim yetenekleri artar.

    Casinoların Örgüt Yapısı

    Burada tipik bir Casino örgüt yapısı verilmektedir (Gray and Liguori, 1980). Her bölüm veya pozisyon ör­gütün başarısı için eşit öneme sahiptir. Casino bölümleri içindeki pozisyonlar günlük faaliyetlerle ilgilenmekte­dirler. İşgörenler, yani krupiyerler veya kasa, örgüt şe­masının altında yer almakta iken “oyun alanı yöneti­cileri, Casino pazarlama müdürleri, başkan yardımcıları yer almaktadır. İşletmeden işletmeye farklılık gösterme­sine rağmen tipik bir Casino örgüt şeması aşağıda gös­terilmiştir (Friedman, 1990).

    Casinolardaki güvenlik personeli, otel güvenlik per­sonelinden ayrıdır. Casinolardaki güvenlik personeli, ana vezneden Casino veznelerine veya veznelerden müş­terilere fiş, jeton ve paranın naklinden sorumludurlar. Ayrıca bu personel oyunda hile yapan veya olay çıkartan müşterileri oyun alanı dışına çıkartmakla görevlidirler.

    Casino Faaliyetleri Yönetimi

    Casinolarda çalışan personeli denetleyen ve perso­nelin çalışma saatlerini belirleyen kişilere “vardiya so­rumlusu” adı verilmektedir. Casino vardiya sorumlusunun altında oyun alanı yöneticisi vardır. Bazen “masa amiri” olarak da adlandırılır. Oyun alanı yöneticisinin sayısı birden fazladır. Oyun masalarının sayısı kadar oyun alanı yöneticisi bulunabilir. Oyun alanı yönetici­sinin görevi müşteriyi karşılamak ve müşteriye hangi oyunu oynamak istediğini sormak, yani kısaca ev sahip­liği görevini yapmaktadır (Roza, 1981).

    Oyun alanlarında “oyun alanı gözlemcisi” bulunur. Bu personel, müşterilerin ihtiyacını karşılar, diğer bir deyişle müşterilere fiş veya jeton getirmek veya fiş ve jetonları nakte döndürmek gibi görevleri yerine getirirler (Brewer and Cummings, 1995).

    Oyun masalarında oyu­nun türüne göre bir veya iki personel bulunur. Bun­lardan birincisi “krupiye”, İkincisi ise “masa kasasın­dan sorumlu olan kişi”dir veya krupiyelerle birlikte görev yapan oyunda kay­beden veya kazananları belirleyen kişi yani “bas- tocu” adı verilen personel bulunur.

    Oyun, topun sınırların dışına düşmesi, ıskalaması ya da yerde birden çok kez sekmesine kadar sürer. Servis atan oyuncu (takım) topla hatalı bir biçimde oynarsa, servis hakkı karşı oyuncuya (takıma) geçer. Servisi karşılayan oyuncu (takım) hatalı bir biçimde topla oynarsa, servis atan takım bir sayı kazanır.

    Jai Alai (pelota) oyunu, 6 ile 40 arasında değişen sayılar için oynanır.

    Oyun 4, 7 ve 11 numaralı çizgilerin karşısında duran üç hakem tarafından yönetilir. Hakemler, pantolon ve kısa yelekten oluşan ve “Texudos” olarak adlandırılan Ispanyol kıyafeti giyerler. Ayrıca hakemler, kendilerine gelen toplardan korumak için raket kullanırlar.

1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.