Casino Yönetim Piramidi
- Bu konu 0 yanıt içerir, 1 izleyen vardır ve en son 2 yıl 1 ay önce tarafından güncellenmiştir.
1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Yönetim Piramidi
Casinonun başarı faktörlerinden biri, yönetim takımının etkinliğine bağlıdır. Yönetim takımının örgütlenmesi ve deneyimi, Casino faaliyetlerin karlılığı üzerine direkt etkisi söz konusudur. İlk basamak işgörenleri sorumluluklarını yerine getirmek için teknik yeteneklere ihtiyaç duyarlar. Oysa üst basamaklara çıkıldıkça teknik yetenek azalır, yönetim yetenekleri artar.
Casinoların Örgüt Yapısı
Burada tipik bir Casino örgüt yapısı verilmektedir (Gray and Liguori, 1980). Her bölüm veya pozisyon örgütün başarısı için eşit öneme sahiptir. Casino bölümleri içindeki pozisyonlar günlük faaliyetlerle ilgilenmektedirler. İşgörenler, yani krupiyerler veya kasa, örgüt şemasının altında yer almakta iken “oyun alanı yöneticileri, Casino pazarlama müdürleri, başkan yardımcıları yer almaktadır. İşletmeden işletmeye farklılık göstermesine rağmen tipik bir Casino örgüt şeması aşağıda gösterilmiştir (Friedman, 1990).
Casinolardaki güvenlik personeli, otel güvenlik personelinden ayrıdır. Casinolardaki güvenlik personeli, ana vezneden Casino veznelerine veya veznelerden müşterilere fiş, jeton ve paranın naklinden sorumludurlar. Ayrıca bu personel oyunda hile yapan veya olay çıkartan müşterileri oyun alanı dışına çıkartmakla görevlidirler.
Casino Faaliyetleri Yönetimi
Casinolarda çalışan personeli denetleyen ve personelin çalışma saatlerini belirleyen kişilere “vardiya sorumlusu” adı verilmektedir. Casino vardiya sorumlusunun altında oyun alanı yöneticisi vardır. Bazen “masa amiri” olarak da adlandırılır. Oyun alanı yöneticisinin sayısı birden fazladır. Oyun masalarının sayısı kadar oyun alanı yöneticisi bulunabilir. Oyun alanı yöneticisinin görevi müşteriyi karşılamak ve müşteriye hangi oyunu oynamak istediğini sormak, yani kısaca ev sahipliği görevini yapmaktadır (Roza, 1981).
Oyun alanlarında “oyun alanı gözlemcisi” bulunur. Bu personel, müşterilerin ihtiyacını karşılar, diğer bir deyişle müşterilere fiş veya jeton getirmek veya fiş ve jetonları nakte döndürmek gibi görevleri yerine getirirler (Brewer and Cummings, 1995).
Oyun masalarında oyunun türüne göre bir veya iki personel bulunur. Bunlardan birincisi “krupiye”, İkincisi ise “masa kasasından sorumlu olan kişi”dir veya krupiyelerle birlikte görev yapan oyunda kaybeden veya kazananları belirleyen kişi yani “bas- tocu” adı verilen personel bulunur.
Oyun, topun sınırların dışına düşmesi, ıskalaması ya da yerde birden çok kez sekmesine kadar sürer. Servis atan oyuncu (takım) topla hatalı bir biçimde oynarsa, servis hakkı karşı oyuncuya (takıma) geçer. Servisi karşılayan oyuncu (takım) hatalı bir biçimde topla oynarsa, servis atan takım bir sayı kazanır.
Jai Alai (pelota) oyunu, 6 ile 40 arasında değişen sayılar için oynanır.
Oyun 4, 7 ve 11 numaralı çizgilerin karşısında duran üç hakem tarafından yönetilir. Hakemler, pantolon ve kısa yelekten oluşan ve “Texudos” olarak adlandırılan Ispanyol kıyafeti giyerler. Ayrıca hakemler, kendilerine gelen toplardan korumak için raket kullanırlar.