Sirkaf Oyun Hileleri

1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
  • Yazar
    Yazılar
  • #16926
    Elfen
    Üye

    Sirkaf Oyun Hileleri

    Kağıt oyunlarında hile ve hırsızlık yapmak için, kağıt­ların üstüne bakınca cinslerini anlamak, verilecek, çekile­cek, dağıtılacak ve değiştirilecek kağıtları bilmek gerekir. Bu hilenin alfabesidir.

    Kumar hırsızları bunları anlamak, oyunlarını ona göre idare etmek için bir şekil bulmuşlar:

    -Sirkaf!

    Bu tabirin kumar argosundaki anlamı şudur:

    -İşaretlemek, kağıda nişan koymak demektir.

    Sirkaflanmış kağıtların üstlerine şöyle bir bakar kumar hırsızı ve:

    -Şu papaz

    -Şu kız

    -Şu da dokuzlu diyerek çevirir, açar. Bakarsınız dedik­leri doğrudur, yanılmamıştır. Fakat sirkafı görmek, kağıt­ları tersinden okumak için gözlerin çok kuvvetli, çok kes­kin olması gerekir. Herkes kolay kolay sirkaf göremez ve okuyamaz.

    Okuma işinde ziya tertibatında da çok önemi vardır. Yirmi beşlik bir ampul İşığında sirkaf görülmez. Ellilik de az gelir. En az yetmiş beşlik, esasında yüzlük ampul ister.

    Bir çok kumar hırsızları sirkaf tertibatını bilmedikleri halde bundan istifade edemezler. Çünkü gözleri kuvvetsiz­dir, sirkafı okuyamazlar.

    Sirkaf nasıl yapılır?

    Sirkaf iki türlüdür:

    • Kazıma
    • Boyalı

    Kazıma sirkaf ucu sivri bıçakla, çakı ile, makasla, top­lu iğne ile ve jiletle iskambilin dört köşesindeki yumurta­ları gayet hafif bir şekilde kazımakla yapılır. Soldan sağa doğru ilk yumurtanın sağındaki kazıntı astır. Papaz işareti aynı yumurtanın üzerine vurulur. Kazıntı solda olursa kız, en altta yapılırsa valedir.

    Diğer kağıtlarını, onlunun, dokuzlunun, sekizli ve ye­dilinin işaretleri de ikinci yumurtadan başlar. Altlı üstlü, sağlı sollu büyükten küçüğe devam eder.

    Kağıtlar elektriğe doğru meyilli bir şekilde tutulursa kazıntıların tırtılları görünür. Benek benek parlar.

    Kazıma-sirkaf bugün demode olmuş gibidir. Klüpler­de, özel yerlerde, kumarhanelerde kazıma sirkafla hile ya­pılmaz. Kazıma sirkafla hile yapanlar, ayak kumarbazla­rıdır.

    Boyalı sirkaf

    Bu da yumurtaları işaretlemek sureti ile yapılır. Yalnız işaretler bıçakla, çakı ile yapılmaz, boyanır. İşaret şekilleri kazıma sirkaf gibidir. Destenin rengi açık kırmızı ise yu­murtaların işaretlenecek yerleri biraz daha koyu bir renkle boyanır. Koyuca ise açık kırmızı yapılır.

    Hilekar oyuncular, kağıtların cinslerini, renklerini bo­yaların hafif veya koyu vuruluşlarından anlarlar. Mavi renkli kağıtlarda açık veya koyu mavi boya veya resim ka­lemi ile sirkaflamr.

    Diğer bir sirkaf çeşidi

    Gözleri kuvvetsiz, yumurtalara yapılan işaretleri göre­meyen kumar hırsızları boy ve en sirkafı yaparlar. Kağıdın en tarafından birinci sıradaki bütün yumurtaları boydan boya boyarlar. Bu astır. îkinci boyalı yumurtalar papaz, üçüncüler kız, dördüncülerde valedir. Yukarıdan aşağı doğru boyalı yumurtalarda birincisi onlu, İkincisi dokuzlu, üçüncü ve dördüncüler de sekizli ve yedilidir.

    Bu tarzda yapılan sirkaf, tek yumurtalara yapılan işa­retlerden daha kolay görülür ve okunur.

    Kağıt kırma ve tırnak vurma

    Sirkafın bu iki şeklinden başka bunlara benzer iki hile vasıtası daha vardır.

    • Kağıt kırma.
    • Tırnak vurma.

    Kumar hırsızları oyun oynadıkları, oynayacakları yerle­re sirkaflanmış kağıt sokmazlar, koyduramazlarsa oradaki kağıtlardan istifade etmek için çarelerini ararlar. Oyun oy­narlarken ellerine gelen kağıtların oynadıkları oyunlardaki itibari kıymetine göre, en önemlileri hangileri ise onların uçlarına gayet hafif bir şekilde bükerler, belirsiz şekilde bir kamburluk verirler. Kırdıkları ve kamburluk verdikleri ka­ğıtların üstünden baktıkları zaman cinslerini anlarlar.

    Kırma hareketini bir kere değil, daima tekrarlarlar. Çünkü kağıtlar karıştırılırken kamburluk kendi kendine düzelir ve kırma işaretleri kaybolur.

    Tırnak vurmak ve kağıtları bu suretle tanımak şekline gelince, bu da her oyunda istifade edilecek bir hile tarzı

    değildir. Bazı oyunlarda işe yarar, bazılarında hiç faydası yoktur.

    Tırnak işareti şöyle yapılır:

    Kağıtların baş taraflarının ortalarına tırnakla hafifçe dokunulur. Bu suretle orada gayet ince bir çizgi, nokta gibi bir tırtıl meydana gelir. Kumar hırsızı, ona göre kağıt oy­nar, değiştirir, isvoli çeker oyunu idare eder. Tırnak bazen kağıtların yan taraflarına da vurulur. Fakat tırnakçılığın her oyunda avantajı yoktur.

    Renk ve cins

    Kağıtları işaretlemek usulleri bunlardan ibarettir. Yal­nız bu tarzda yapılan işaretlerden her oyunda istifade edi­lemez. Çünkü yapılış tarzları aym olmakla birlikte poker sirkafı başka, piket sirkafı başka, altmış altı vb. oyunların başka başkadır.

    Poker ve bakarada bütün kağıtları sirkaflamak lazım olduğu halde, mesela 66 da yalnız aslar, papazlar ve kızlar sirkaflanır. Sirkaf ayrıca renklere göre yapılır. Çünkü yere açılan yani koz olan cinsten kağıtları destenin üstünde gör­mek, işe yararsa karşıdaki oyuncunun oynadığı kağıdı koz­la veya tutar kağıt ile almak veya tutmamak için asların, papazların ve kızların renklerini bilmek gerekir. Bunun için kumar hırsızları 66 sirkafını renge göre yaparlar. Her renk için ayrı bir yumurta kazırlar yada boyarlar. Öteki sir- kaflar gibi, bir yumurtanın dört köşesini de kullanmazlar.

    Pikette de renge çok önem verilir. Bunda da renkler dikkate alınarak yaparlar. Alınacak yani ıskartada mesela iki kupa, üç ispati varsa elde bu cinsten kağıtlar tutulur ka­ro, maça cinsleri atılır.

    Kağıt kırma hilesinde bakara, bezik ve pokerde de ba­zı avantajlar vardır.

    Tırnak vurmak işine gelince, bazı oyunlarda gerçekten çok önemi vardır. Mesela pikette.

    Pikette en geçerli kağıt as olduğu için, kumar hırsızları daima bunları almak ister. Kağıdı kendi yaparken İsvoli çekmek sureti ile bütün asları alabilir. Kağıdı öteki oyuncu dağıtırken İsvoli çekemez, o zaman tırnak işaretinden isti­fade eder. Kağıtların baş taraflarının ortalarına vurduğu tırnak işaretini görür, oradan keser, bu şekilde bir as alır. Pikette bir asm çok önemi vardır.

    Pastırada sirkaf kadar tırnak işaretinden de istifade edilebilir. Bu oyunda en makbul kağıt vale olduğu için hi­lekar oyuncu valeleri almak ister. Kağıdı kendi dağıtırken İsvoli çekerek valelerin dördünü birden alabilir. Kağıtları karşısındaki oyuncu yapıyorsa, o zaman işaretli yerden ke­ser ve yine bir valeyi alır

1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.