Casino Pazarlaması
- Bu konu 0 yanıt içerir, 1 izleyen vardır ve en son 3 yıl 5 ay önce
Elfen tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
17/03/2022: 18:48 #16868
Elfen
ÜyeCasino Pazarlaması
Pazarlama, satıcılar ile alıcıların ortak çıkarları için mübadele amacıyla bir araya getirdikleri “pazar yeri” kavramından gelen uygulamalardır.
Kar marjları, casinodan casinoya farklılık göstermesine karşın aşağıda tipik bir gazino için kar marjı % yer almaktadır (Gullo, 2002).
Oyun Türü Kar Marjı % Slot Makineleri 60-70 Masa Oyunları 15-20 Keno 25-30 Yarış ve Bahis 15-25 Poker 20-30 Bu nedenle, casino pazarlaması üzerinde durulan ve çaba harcanan bir alan olmaktadır. Rekabet arttıkça, pazarlama maliyetleri de artmaktadır. Casino yöneticileri rekabetin etkinliğini azaltmak için sürekli olarak yeni yollar aramaktadırlar.
Bu yollardan biride, McCarthy tarafından tanımlanan ve pazarlamanın 4 P si olarak bilinen pazarlama karmasıdır. Bu 4P hedef pazardaki tüketicilerin istekleri doğrultusunda düzenlenen ve arzulanan satış etkilerini gerçekleştirmek için kontrol edilebilen pazarlara değişkenlerinin tümüdür. Bunlar: (1) Ürün, (2) Fiyat, (3) Dağıtım ve (4) Tutundurmadır (Rudd and Marshall, 1996; Gullo, 2002).
Ürün, müşterinin isteğine uygun, onun edinmek isteyeceği türden ve çalışabilir olma özelliklerine uygun olmalıdır. Casino endüstrisinde, ürün, konaklama, yiye- cek-içecek, eğlence ve diğer faaliyetlerin bir bileşimidir. Eğlence yaşantısını müşterilere sağlama ve bu yaşantının güçlendirilmesi de yoğun pazarlama çabası ile sağlanmaktadır. Bu nedenle, Casino ürün olarak düşünüldüğünde, müşterilerin ihtiyaç-istek-arzuların tümünü düşünmek zorundadır.
Fiyat, ürün her zaman paranın karşılığında bir değeri temsil ettiği bilinir. Fiyat, müşterilerin Casinonun sunduğu mal veya hizmet için ödeyebileceği miktardır. Ancak fiyat, ürün için ödenecek değerin ötesinde bilgiler içerir. Fiyat iletişimi müşterilere farklı koşullar altında farklı anlamlar iletir.
Dağıtım, müşterilerin ürünü nerede kullanacakları ile ilgilidir diğer bir deyişle, ürünün müşterilere sunulduğu yerlerin kişilikleri de birer iletişim öğesidir. Casino ürünleri müşterilere direkt satılır. Seyahat acentası veya tur operatörleri Casinonun ürünlerini farklı dağıtım kanalları ile satılmaktadır.
Tutundurma, Kişisel satış, satış arttırıcı çaba, reklam, halkla ilişkiler ve tanıtım araçlarının tümüdür. Bunlar bilgi verici ya da duygulara hitap edecek biçimde örgütün mesajını hedef alınan müşterilere ve tüketicilerin ne işitmek istediklerine uygun biçimde yaymak görevini yerine getiriler.
Kişisel satış, en eski ve yaygın olarak kullanılan tutundurma karma elemanlarındandır. En etkili bir araçtır ve çoğu Casinolar bu yaklaşımı kullanırlar. Potansiyel müşterilerin ihtiyaç-istek-arzularını anında karşılayabilir. Kişisel satış yöntemi çok pahalıdır ve zaman alıcıdır. Bu nedenle büyük şirketlere ve kulüplere uygulanır.
Satış arttırıcı çaba, satışları doğrudan arttırmaya yönelik kısa zaman dilimi içerisinde yürütülen çalışmalardır. Diğer bir deyişle, kişisel satış veya reklamdan çok promosyon faaliyetlerini kapsar. Broşürler, programlar, indirimler, özel sunumlar, hediyeler, ticari şovlar, özel olaylar, eğitim programları ve seminerler gibi faaliyetleri kapsar.
Reklam, Amerikan Pazarlama Birliğinin tanımına göre reklam, herhangi bir ürünün, hizmetin ya da düşüncenin bedeli ödenerek ve bedelin kim tarafından ödendiği anlaşılacak biçimde yapılan ve kişisel satışın dışında kalan tanıtım eylemleridir.
Bir Casino niçin reklam verir? Sorusunun cevabı:
- Televizyon ve basılı materyaller binlerce potansiyel müşterilere ulaşabilir. Reklam hedef gruba yöneltilmemiştir, geneldir (broşürler gibi). Milyonlarca insan görebilir. Bazıları ilgilenir, bazıları ilgilenmez.
- Reklam diğer tutundurma maliyetleriyle karşılaştırıldığında ucuzdur.
- Reklam talep yaratır.
- Reklam Casino pazarı içindeki rekabeti güçlendirir.
Halkla ilişkiler, En basit şekilde kamuoyunun görüş ve düşüncesini etkilemek için bilginin kullanımı olarak tanımlanabilir. Halkla ilişkiler, tutundurma karmasının bir parçasıdır, ama diğer tutundurma faaliyetleri ile bütünleşmiştir. Casinoda çalışan herbir birey halkla ilişki- lercidir. Büyük Casinolar halkla ilişkiler şirketleri ile çalışmaktadırlar.
McCarty’in belirlediği bu 4P ye Casino pazarlama karması için yeterli değildir. Casinoya özgü modern yaklaşımda da pazarlama karmasına 5P daha eklenmiştir ve pazarlama karması 9P den oluşmaktadır. Bunlar (5) İnsan, (6) Konumlandırma, (7) Paketleme, (8) Programlama ve (9) Ortaklık.
İnsan, casinonun en önemli varlığıdır ve temel pazarlama gücümüzün bir parçasıdır. Casino çalışanları, Casino ile müşteri arasında direkt ilişkiyi sağlar. Hizmeti sunan kişilerin, yani çalışan personelin olumlu veya olumsuz performansların müşterilerin kendilerine sunulan hizmet hakkmdaki görüşlerini anında ve oldukça etkili olarak etkileme gücü bulunmaktadır. Diğer bir deyişle, eğitilmiş ve motive edilmiş bir işgören, Casinoyu karlı hale getirecektir. Eskilerin söylediği gibi, “para parayı çeker”.
Konumlandırma, hedef pazar olarak bilinen tüketici grubunun, ürünün belirli bir pazarda elde ettiği yeri algılayış biçimidir. Casino için konumlandırma rakip işletmelerden farkını ortaya koymadır.
Paketleme, ürünün önemli bir parçasıdır ve müşterilerin istek ve ihtiyaçlarının belirlenerek çeşitli hizmet ve olanakları bu ihtiyaçlara cevap verecek şekilde yönlendirmeyi kapsar. Hedef müşterilerin kullanımı için özel hazırlanan paketler kullanıcılara tek bir fiyattan pek çok hizmeti kapsadığı, müşteriler için daha uygun, daha ekonomik, özel ilgi alanlarına yönelik kalite güvencesi sunan olanaklar sunmaktadır. Paketlemenin işlevi:
- Müşterileri bilgilendirir
- Yasal bilgi talebini yerine getirir
Programlama, hizmetler genellikle müşterilerin önünde sunulduğunda, hizmetin sunulduğu süreçler müşterinin satın aldıkları bir parçası olmuştur. Programlama, Casino ve oyun endüstrisinde yoğun olarak kullanılmaktadır. Herhangi bir özel olayı veya Casinonun organize ettiği bir faaliyeti kapsar. Örnek olarak, soap operalar, hafta sonu etkinlikleri veya temalı turnuvalar. Paketleme ve programlar ile ilgili olarak finan- sal gerçeklerde bu karmada hazırlanmaktadır ve bunların tutundurma kampanyaları ve fiyatlandırma/gelirler amaçları ile ilişkilendirilmesi de yapılmaktadır.
Ortaklık, Casino endüstrisinde diğer sektörlere oranla tamamlayıcı kuruluşlarla işbirliği ve dayanışma
önem kazanmaktadır. Otelcilik ve casino işletmelerinin birbirleri ile olan ilişkileri (casino işletmelerinin; konaklama ve yiyecek-içecek işletmeleri, ulaştırma işletmeleri yan destek hizmet veren diğer işletmeler arasındaki dayanışma) ayrı bir karma elemanı olarak ortaya çıkmaktadır. Ortaklık paket tur veya ulaştırma programı gibi bir hizmetin belirli kısımlarını yüklenmek şeklinde olabileceği gibi, bir tutundurma kampanyasını iki kuruluşla birlikte yürütmek şeklinde de olabilir.
Cazino ve oyun endüstrisinde bu 9P’nin herbirini pazarlama planı içinde geliştirmek zorundadır. Casinonun diğerlerinden farkı nedir? Müşteriler niçin bizim casinoyu seçmektedirler? Müşterilere ne sunuyoruz? Müşteri bağımlılığını nasıl geliştiriyorsunuz? Sunmakta olduğunuz ürünleri potansiyel müşterilere nasıl anlatıyorsunuz? Bu soruların bütün cevaplarını pazarlama planı belirtir.
Casino şehrin en iyisi olabilir, dekora milyonlarca dolar harcamış olabilirsiniz ama pazarlama planınız yoksa bunlar hiç önemli değildir. Pazarlamada temel kavram sadeliktir, diğer bir deyişle, kimsiniz, ne sunuyorsunuz ve sizi nasıl buluyorlar. Restorant menüsü, pazarlama aracının mükemmel bir örneğidir. Menülerden, mutfağa gitmeksizin yemek seçebilirler, çünkü menü ürün satışında çok önemlidir. Menü gibi casino pazarlaması da, dikkatli bir planlama ve ürünleri tanımlamak çok önemlidir. Büyük reklam kampanyaları açık olmalı, güç farkedilebilen, direkt veya muhteşem olmalıdır.
Casino yöneticileri için yüksek doluluk oranı kadar Casino alanı içindeki yoğun müşteri sayısı da çok önemlidir. Bu nedenle, Casino pazarlama stratejisi 3 temel amaca yoğunlaşmaktadır. Bunlar:
- Sürekli müşterileri çekmek,
- Sürekli müşteriler için yeni teşvikler sunmak,
- Müşterilerin geri gelmesini sağlamak ve müşterilerin eğlenmesini sağlamak
İnsanları Casinoya çeken faktörler şunlardır:
- Casinolar heyecan verici yerlerdir,
- Birkaç saat rahatlık sağlayan (yaşam stresinden ve günlük rutin işlerden kaçınmak) yerlerdir,
- Casino promosyonları ve müşteri ilişkileri mükemmeldir,
- Çoğu müşteriler, görmek ve gözükmek için sosyal yaşamın bir gereksinimi olarak Casino çevrelerinde bulunurlar.
Pazarlama planlaması işletme içinde sürdürülen diğer planlama faaliyetlerine oranla özel bir yeri vardır. Nitekim, müşterilerin arzu ve ihtiyaçları ve bunları belirleyen faktörlerle rakiplerin davranışları ve zaman boyunca işletmenin etkinliğini korumak veya arttırmak amacı ile yararlanabileceği fırsatlar, ancak iyi bir Pazarlama planı aracılığı ile değerlendirilebilir.
Pazarlama Teknikleri
Pazarlama çeşitli medya araçlarıyla yapılabilir. Örneğin, televizyon, radyo, gazete, dergi, havayolu magazini, doğrudan postalama ve bilboardlar, seyahat acen-
taların paketlerinde, ticari showlarda, özel olaylarda. Bütçe ve hedef pazar, pazarlama kararlarında önemli faktörlerdir. -
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.