Casino İnsan Kaynakları Yönetimi
- Bu konu 0 yanıt içerir, 1 izleyen vardır ve en son 3 yıl 5 ay önce
Elfen tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
17/03/2022: 18:47 #16867
Elfen
ÜyeCasino İnsan Kaynakları Yönetimi
Casinoların başarılı olabilmesi, varlığını koruyabilmesi çalışanların verimliliği kadar işle ve iş çevresiyle ilgili çeşitli etmenler açısından tatmin olmalarına bağlıdır. Günümüzde örgütler çalışanların verimliliklerini arttırmak ve onların doyum düzeyini yükseltmek durumundadır. Bu da insan kaynakları yönetimi işlevinin başarı ile yerine getirilmesiyle mümkündür.
Günümüzde insan kaynakları yönetiminden sıkça söz edilmekte ve zaman zaman personel yönetiminin yerine kullanılmaktadır. İnsan kaynakları yönetimi hareketi 80’li yıllarda personel yönetiminin son aşamasını oluşturan dönemin bir başka versiyonu olarak ortaya çıkmış ve insan kaynaklarının kullanılması hususunda stratejik bir yaklaşım getirmiştir. Bu bağlamda, insan kaynakları yönetimi, işgörenleri tedarik etme, geliştirme, motive etme ve bağlılıklarının kazanılmasına yönelik stratejik yaklaşım olarak tanımlayabiliriz.
İnsan kaynaklarının misyonu işletmenin felsefesini yansıtmalıdır. Bu bileşenler aşağıda kısaca belirtilen durumları kapsamlıdır:
Takım kavramı, Çeşitli örgütsel faaliyetleri yerine getirmek için genellikle çok az ya da hiç gözetim olmaksızın bir birim olarak faaliyette bulunan bir grup insan olarak tanımlayabiliriz. Takım çalışmasında, bireysel rollerin grup rolü oluşturacak şekilde birbirleriyle ilişki- lendirilmesi ve gerçek takım içindeki rollerin, gerekse organizasyon içinde yer alan ekiplerin koordinasyonunu sağlayacak sistemlerin oluşturulması gerekmektedir. Ancak Casinonun departmanları bağımsız işletme olarak faaliyetlerini yerine getirdiklerinden dolayı takım çalışması ya yoktur ya da takım liderliği zayıftır. Çağdaş yöneticiler işgörenlerle birlik ruhu sağlama, sorumluluk paylaşma gibi konularda katkılar sağlayan takım çalışmasına büyük önem vermektedirler. Casinolardaki takım çalışması, üst yönetim takımdan “ne” istediğini belirttikten sonra, görevin “nasıl” yerine getirileceğini takım lideri ve üyelerine bırakmalıdır. İşletme üst yönetimin takımı yönetmek yerine her işe karışması zararlı sonuçlar verir.
Amaç oluşturma, amaç oluşturma iki düzeyde yapılabilir: kısa dönem ve uzun dönemli amaçlar. Yöneticiler günlük, haftalık ve aylık olarak amaçlarını açık bir şekilde ortaya koymalıdırlar. Amaçlar ulaşılabilir ve gerçekçi olmak zorundadır.
Beklenti teorisi, insan davranışının beklenti, araçsal- lık ve değerlik denilen üç faktöre bağlı olduğunu kabul eder. Davranışı yerine getirme ile gerçekten iyi yerine getirme arasındaki bağlantı ile ilgili inançlar beklentilerdir. Belirli bir davranışın sergilenmesi (bir eğitim programına katılma) ile belirli bir çıktının (iş performansının iyileşmesi) oluşacağına duyulan inanç araçsallık olarak adlandırılır. Değerlilik, insanın çıktıya verdiği değerdir (işi daha iyi yerine getirme ne kadar önemli ?)
Eğitim bakış açısından Beklenti Teorisi, öğrenmenin en çok olacağı durumları şu şekilde belirler: Personel, programın içeriğini öğrenebileceğine inanıyorsa (beklenti), öğrenme daha iyi iş performansı, maaş atrışı ya da tanınma gibi çıktılarla bağlantılıysa (araçsallık) ve personel bu çıktılara değer veriyorsa öğrenmenin gerçekleşmesi ihtimali yüksektir.
Müşteri hizmeti, Casinolar, konaklama endüstrisinin bir parçasıdır. Her zaman müşterilerin önemi vurgulanmalı, işgörenin başarısı hizmetin kalitesi tarafından belirlenmelidir.
İnsan kaynağını bulma
Casinodan Casinoya farklılık göstermesine rağmen yerine getirilen her iş için mutlaka bir işgörene ihtiyaç vardır. Ancak Casinodaki her iş, gereklerine uygun eleman ister. İşler çeşit ve farklılık gösterdiğine göre bu işlere alınan kişilerin de statü ve nitelik yönünden farklı olmaları doğaldır. Bu konudaki amaç, her işe uygun niteliklere sahip işgörenin getirilmesi olmalıdır.
Yeni kurulan bir Casinoda her göreve veya faaliyette bulunan bir Casinoda mevcut işgörenlerden ayrılmalar nedeniyle boşalan görevlere işgören adaylarını bulmak için yapılan faaliyetler toplamına insan kaynağını bulma adı verilmektedir. Bu bağlamda, insan kaynağını bulma, atama yapılacak görevlerin gerektirdiği mesleki yetişkinlik ve iş denetimlerine uygun işgören adaylarının aranıp bulunması girişimlerini içerir.
İç Kaynaklar ve Dış Kaynaklar
İç Kaynaklar
Örgüt içi işgören kaynakları, örgütte halen çalışan personeli ifade etmektedir. İnsangücü gereksinmesinin çeşitli yöntemler ve araçlar kullanarak mevcut işgören ile giderilmeye çalışılması, yani iç kaynakların değerlendirilmesi söz konusudur. Casino endüstrisinde, örgüt içi kaynaklardan işgören sağlanmasında yükseltme çok popülerdir. Çoğu Casino yöneticileri krupiye olarak başlamışlar ve zaman içinde yönetici düzeyine kadar yükselmişlerdir.
Beceri envanteri işgörenin niteliklerini ayrıntılı olarak gösteren listelerdir. Beceri envanterleri işgörenlerin örgüt içinde yükseltilmesini, yeteneklerinin değerlendirilmesini, örgütte gerek duyulan ve ender rastlanan becerilerin ortaya çıkarılmasını ve işgörenlere dolaylı olarak yüksek moral verilmesini sağlar. Beceri envanterleri, gerek işgörenin gerekse örgüte alınmaları düşünülen yeni işgörenlerin becerilerini listelemek için kullanılabilir.
Dış Kaynaklar
Örgütlerde iç kaynaklardan işgören sağlama olanağı yoksa zorunlu olarak dışa açılma ve dış kaynaklara başvurma gerekecektir. Gazete, dergi ve mesleki birlik dergilerine ilan ve reklam vererek işgören sağlama en yaygın kullanılan yöntemlerden birisidir. Hemen tüm ülkelerde işsiz kişilerle iş arayanları bir araya getiren iş ve işçi bulma kurumlan bulunmaktadır. Bu kurumlar yayınlar yaparak her iş ve işçi arayanları bilgilendirmektedir. İşletmeler yönetsel, mesleki ve teknik işgörenlerin büyük çoğunluğunu üniversitelerle kurdukları bağlantılar yoluyla sağlamaktadırlar. Ayrıca işletmeler öğrencileri kendi örgütlerine davet ederek, okul panolarına ilanlar vererek örgüt ve işler hakkında bilgilendirmekte, örgütü onlar için çekici hale getirmeye yöneltmekte ve staj gibi olanaklar sağlayarak eğitimlerine yardımcı olmaktadırlar.
Görüşme
İşletmeye başvurularının kabulünden sonra, adaylarla insan kaynakları biriminden bir yetkili arasmda bir ön görüşme veya başlangıç görüşmesi yapılır. Bu görüşme oldukça kısadır ve somut olarak işin gereklerine uymayanların ayıklanmaları amacı güdülmektedir.
Görüşme daha önceki aşamalardan geçen adayın, işe uygun olup olmadığını veya istihdam edileceği işte başarı gösterip göstermeyeceğini tahmin etmek ve bu amaçla önceki değerlemelere ek olarak, daha değişik bilgiler elde etmek için adayla görüşmeyi yürüten kişi arasında yapılan yüz yüze konuşmadır.
İş tanımları
İş tanımı için içeriğindeki görevleri, sorumlulukları, çalışma koşullarını ve işim diğer yönlerini açıklayan yazılı bir belgedir. İş tanımlarının hazırlanmasında iş analizi çalışmaları sonucu elde edilen bilgiler kullanılır; her bir iş için yapılan analizin bulgularını bilinçli ve sistematik biçimde özetlenmesiyle hazırlanırlar.
İşletme içinde belirli bir işi yapacak kişide bulunması gereken öğrenim, iş deneyimi, iş becerisi gibi beşeri nitelikleri belirten ve iş analizi sonucunda elde edilen veriler doğrultusunda hazırlanan yazılı belgedir. Ş şartnameleri çok kere iş tanımlarının bir bölümünü oluşturacak biçimde hazırlanmaktadır. İş şartnameleri işe eleman seçiminde, eğitim ihtiyacının saptanmasında ve iş değerlemesinde yol gösterici olarak işlev görmektedir.
Görüşme Planı
Görüşme öğelerinden İkincisi görüşme planıdır. Görüşme planı görüşmenin amacına ve işletmenin yapısına ve işin niteliğine göre değişiklik gösterebilir. Plan, görüşmecinin düşüncesini organize etmeyi, görüşmenin akışını düzenli hale getirmeyi ve tutarlılık sağlamayı amaçlar.
Casinolar, görüşmelerde sayısal puanlama sistemini kullanmakta ve bazı Casinolar belirli sorulara daha fazla ağırlık verebilirler.
Seçim süreci iki yönlü bir karardır. Çoğu işgörenler seçimin tek yanlı olduğunu düşünmektedirler.
İşe alma süreci
İşgören seçimi, iş için başvuranlar arasından işgücü gereklerine en uygun olanlarını belirleme işlevidir. Buna göre öncelikle işin gerektirdiği nitelik ve yeteneklerin neler olduğunu belirlemek gerekir. İşgücü seçimini aşağıda gösterilen şekildeki aşamalarından alınacak bilgiler doğrultusunda adayların ölçütlere göre durumları belirlenir. Seçim işlemi, bu şekilde gerçekleştirilirse, iş ve işgören arasında bir uyum ya da işgörenin işine uyumu sağlan
mış olur. Böyle bir girişim de, örgütün amaçlarına ulaşmasına, insan kaynakları yönetiminin başarısına ve bu suretle seçilip işe alman işgörenlerin başarı ve tatminlerine katkıda bulunur. -
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.